سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است پیشرفت ۷۳ درصدی رینگ پیرامونی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در مشهد مترو مشهد روز شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد ویژه روز زیارتی امام‌رضا‌(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قائل‌شدن حق بازتعریف فضاهای شهری برای شهروندان آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی برنامه‌ریزی، توسعه و تسهیل زیارت و گردشگری در مشهد | مدیریت شهری، متمرکز بر توسعه فرهنگ زیارت است + فیلم ۴۲۲ واحد مسکونی شهری که درپی سیلاب مشهد آسیب‌ دیده‌اند، نیاز به بازسازی دارند اعمال‌قانون ۲ هزار و ۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۳ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان آزادی و میدان سپاد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف هم‌زمان با کامیون و سواری در مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) بازسازی آسیب‌های ناشی از سیلاب در مشهد سرعت می‌گیرد + فیلم مصدومیت ۲۴ نفر در خراسان‌رضوی بر اثر حوادث ترافیکی طی شب گذشته (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) آغاز به‌کار نخستین نمایشگاه کشت گلخانه‌ای و تجهیزات وابسته در مشهد | معرفی دستاورد‌های حوزه تجهیزات منزل با حضور ۸۶ تولیدکننده ایرانی + فیلم برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مشهد نیازمند بررسی بیشتر و جدی‌تری است فرماندار مشهد: سیلاب اخیر مشهد طی دو قرن گذشته بی‌سابقه بوده است سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: درخواست دارم باشگاه پرسپولیس در مشهدالرضا(ع) مستقر شود استاندار خراسان‌رضوی: به‌زودی از پروژه‌هایی به یاد و نام رئیس‌جمهور شهید باعنوان «یادگار ابراهیم» بهره‌برداری خواهد شد پیگیری دغدغه‌های بانوان برای بوستان «شهربانو» مشهد وضعیت نامعلوم پرونده درخت کُشی در بلوار وکیل آباد مشهد زمان اتصال بولوار حسابی مشهد به بزرگراه پیامبر اعظم(ص) اعلام شد شهردار مشهدمقدس در مراسم آغاز عملیات اجرایی دهکده مدرن ورزشی شش‌هکتاری الهیه: ایجاد زیرساخت‌های اصلی برای ورزش قهرمانی و قهرمان‌پروری ضروری است + فیلم
سرخط خبرها

قطع اینترنت همراه و پیام رسان‌ها در برخی مناطق مشهد | اینترنت کدام مناطق قطع خواهد شد؟ (۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۶۱۹۸
  • ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱
قطع اینترنت همراه و پیام رسان‌ها در برخی مناطق مشهد | اینترنت کدام مناطق قطع خواهد شد؟ (۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۱)
بنا بر اعلام سازمان سنجش قرار است اینترنت تلفن همراه در نقاط نزدیک به حوزه‌های امتحانی و داخل حوزه‌ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ روز‌های برگزاری کنکور قطع شود.

 به گزارش شهرآرانیوز، امروز و همرمان با اولین روز برگزاری کنکور سراسری اینترنت همراه در برخی مناطق مشهد قطع شد. 

خبرنگار شهرآرانیوز طی مصاحبه‌ای با نماینده وزارت علوم در دانشگاه‌های خراسان رضوی پیگیر آخرین وضعیت قطع اینترنت در حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهدمقدس شد.

به گفته دکتر مجید سالاری، در مشهدمقدس تعداد داوطلبان ۳۵ هزار و ۴۰۹ نفر اعلام شده است که در ۷ حوزه امتحانی دانشگاه‌های فردوسی، خیام، امام رضا (ع)، سجاد، علوم پزشکی، شهید منتظری و جهاد دانشگاهی برپا می‌شود که از تعداد یاد‌شده، ۲۳ هزار و ۲۰۸ داوطلب در دانشگاه فردوسی آزمون خواهند داد.

بر این اساس، احتمال قطع اینترنت در روز‌های پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ و جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در حوزه‌های امتحانی یاد‌شده می‌تواند بدین ترتیب رخ دهد:

قطع اینترنت برای کنکور در کدام مناطق مشهد خواهد بود؟ + آدرس‌ها (۲۹ و ۳۰ دی ۱۴۰۱)

دانشگاه فردوسی مشهد

بزرگ‌ترین مرکز آموزشی شرق کشور و بزرگ‌ترین حوزه امتحانی شهر مشهد میزبان ۲۳ هزار و ۲۰۸ داوطلب است که به‌دلیل گستردگی مساحت دانشگاه، با چندین خیابان و معبر اصلی و فرعی برخورد دارد. این احتمال می‌رود که طی روز‌های برگزاری آزمون، اینترنت تلفن‌های همراه ساکنان و عابران بخش‌هایی از خیابان‌های کوثر شمالی، شهید باهنر، بلوار پیروزی و بلوار شهید منتظری قطع شود. همچنین مراجعان درِ شمالی دانشگاه مشرف به ایستگاه قطارشهری و بلوار امامت احتمال دارد که با اختلال اینترنت تلفن همراه مواجه شوند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دومین دانشگاه از نظر مساحت در میان حوزه‌های هفت‌گانه آزمون سراسری، دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که قسمت‌هایی از ساختمان آن در پردیس دانشگاه فردوسی قرار دارد و برخی دانشکده‌های این مرکز آموزشی در خیابان‌های دانشگاه، گلستان و چهارراه دکترا قرار دارد و باید انتظار داشت که اینترنت بخش‌هایی از خیابان‌های دانشگاه، جنت، شریعتی (تقی‌آباد)، دکترا تا حدفاصل میدان دهم دی با اختلال یا قطعی روبه‌رو شود.

دانشگاه امام رضا (ع)

سومین حوزه آزمون کنکور، این دانشگاه است که به‌علت هم‌جواربودن با دانشگاه‌های علمی‌کاربردی جهاد دانشگاهی و برخی دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی، از وضعیت مشابهی برخوردار است و این احتمال وجود دارد اینترنت در خیابان‌های اسرار، سه‌راه ادبیات، خیابان ابن‌سینا و میدان تختی با اختلال مواجه شود.

دانشگاه غیرانتفاعی سجاد

این مرکز آموزشی در انتهای بلوار جلال آل‌احمد قرار دارد و احتمالا اینترنت بلوار جلال آل‌احمد تا ابتدای بلوار معلم، بزرگراه امام علی (ع) به‌سمت ورودی بلوار امامت و بخش‌هایی از بلوار آموزگار را با قطعی مواجه خواهد شد.

دانشگاه غیرانتفاعی خیام

این دانشگاه در ابتدای بلوار شهید فلاحی قرار دارد و اینترنت بخش‌هایی از بلوار‌های فلاحی، شریعتی، رفیعی و... را با قطعی رو‌به‌رو خواهد کرد.

دانشگاه فنی شهید منتظری

این دانشگاه در ضلع غربی میدان شهید کاوه قرار دارد و با توجه به وسعت آن، احتمالا اینترنت در بلوار‌های فکوری تا میدان سرافرازان، میدان شهید کاوه به‌سمت ابتدای بلوار پیروزی و میدان شهید کاوه به‌سمت میدان جمهوری اسلامی و امتداد بلوار شهید منتظری نیز با اختلال و قطعی مواجه باشد.

دانشگاه علمی‌کاربردی جهاد دانشگاهی

این مرکز آموزشی نیز همچون دانشگاه امام رضا (ع) در منطقه ابن‌سینا و ابتدای سه‌راه ادبیات قرار دارد. احتمال می‌رود اینترنت خیابان اسرار، پنجراه سناباد تا چهارراه دکترا، خیابان اسدالله‌زاده (پل خاکی) به‌سمت چهارراه کلاهدوز و... با اختلال و قطعی همراه باشد.


ساز و کار قطع اینترنت در مناطق برگزاری کنکور چگونه است؟

در راستای تصمیمات اخذ شده برای قطع اینترنت همراه در مناطق برگزاری کنکور سراسری در روز‌های پنجشنبه و جمعه، شیوه این کار به این شکل است که همه آنتن‌های BTS نزدیک حوزه‌های امتحانی در ساعت‌های اعلام شده از سوی اپراتور‌های موبایل، قطع می‌شود.

به دنبال برگزاری کنکور سراسری در روز‌های ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال جاری و اخذ تصمیم برای قطع اینترنت جهت جلوگیری از تقلب و لو رفتن سوال‌های کنکور، روز چهارشنبه پیامک‌هایی برای آگاهی ساکنان اطراف حوزه‌های برگزاری کنکور ارسال شده تا آن‌ها از این موضوع مطلع شوند. 

در این پیام که از سوی سازمان سنجش ارسال شده گفته شده که به منظور جلوگیری از سوء استفاده و تقلب برخی افراد سودجو و فرصت طلب و با ابلاغ شورای امنیت کشور، اینترنت حوزه برگزاری آزمون سراسری منطقه سکونت شما در صبح روز پنجشنبه و جمعه این هفته قطع خواهد شد. 

با اعلام خبر قطع اینترنت، درباره ساز و کار و چگونگی این قطعی، سوال و ابهاماتی برای مردم ایجاد شده است.

همچنین این سوال مطرح شده که با توجه به اینکه در اکثر محلات تهران حوزه‌های امتحانی برگزاری کنکور وجود دارد، آیا عملا اینترنت کل تهران تا ساعت ۱۱:۳۰ قطع خواهد شد؟

اما طبق آنچه که اعلام شده، اینترنت صرفا در حوزه‌های برگزاری کنکور به صورت نقطه ای، قطع می‌شود و اگر مشترکانی که پیامک مذکور را دریافت کرده اند، در ساعت‌های اعلام شده، از محدوده‌های مذکور خارج شوند، به اینترنت همراه دسترسی خواهند داشت یا برعکس اگر پیامک دریافت نکرده و صبح پنجشنبه یا جمعه وارد محدوده مذکور شوند، اینترنت همراه نخواهند داشت؛ درواقع آنتن‌های BTS نزدیک حوزه امتحانی قطع می‌شوند و این موضوع صرفا به شماره مشترک ربطی ندارد.

بر این اساس، سازمان سنجش آموزش کشور، پیشتر، محل و مناطق حوزه‌های برگزاری کنکور را به اپراتور‌ها اعلام و ارسال کرده است و اپراتور‌ها اینترنت را در ساعات و روز‌های اعلام شده، قطع خواهند کرد. 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->